طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک

داروخانه ها جز فضاهایی هستند که اکثر ما به آنجا مراجعه می کنیم و حتما بارها  پیش آمده به  دارخانه ای مراجعه کرده یم که فضای محدود داشته و در آنجا دکور بهینه ای اجرا نشده بود و احساس راحتی نکرده ایم. طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک یکی از موارد چالش برانگیز است که البته تبحروتخصص تیم طراحی و اجرایی دکوراسیون داخلی را می طلبد و در پایان کار باید  به بیماران احساس راحتی و آرامش داده شود، در عین حال کارآیی و عملکرد بهتری را فراهم کند. حداقل متراژ براساس  قوانین احداث و مجوز داروخانه در ایران، برای داروخانه هاي شهری بین ۳۰ تا ۴۵ متر مربع و برای روستاها بین ۲۰تا ۳۰ متر مربع می باشد. اگر داروخانه شما در گروه داروخانه هاي کوچک به شمار می آید و به فکر طراحی دکوراسیون داروخانه کوچک خود هستید، تا پايان مقاله همراه ما بمانید.در طراحی داروخانه کوچک بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

انتخاب رنگ های روشن برای دیوار و سقف

انتخاب رنگ‌ها: انتخاب رنگ‌های روشن و آرامش‌بخش مثل سفید، آبی روشن، سبز روشن یا .و. باعث ایجاد احساس آرامش در بیماران می‌شود. رنگ‌های تازه و ملایم به جای رنگ‌های تیره و رنگارنگ ترجیح داده می‌شوند چون می توانند نور بیشتری را در فضا منعکس کنند و بر روشنایی فضا و بزرگ نشان دادن فضای داروخانه تاثیر دارد.

استفاده  از نور طبیعی و نورپردازی اصولی

نورپردازی مناسب: تأمین نور کافی و مناسب در داروخانه بسیار مهم است. نورهای طبیعی را به حداکثر ببرید و نورهای مصنوعی را در تمام داروخانه  به کار ببرید.

بیشتر بخوانید:  نحوه ساخت ماسک حیوانات

 

     طراحی هوشمندانه قفسه و ویترین ها

ایجاد قفسه‌ها و محفظه‌های دسترسی‌پذیر: برای ذخیره‌سازی داروها و تجهیزات، از قفسه‌ها و محفظه‌های باز شونده با چیدمان منظم و قابل دسترسی استفاده کنید. استفاده از ویترین هایی که طول بیشتر و عرض کمتری دارند  توصیه می‌شود. هم چنین ویترین هاي شیشه ای را در داروخانه هاي کوچک به کار ببرید.

قرار دادن دستگاه‌ها و تجهیزات: دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی را با دقت و به ترتیب مناسب در داروخانه قرار دهید تا به بیماران امکان دسترسی و استفاده آسان از آنها را بدهید.

صندلی و مبلمان

صندلی و مبلمان: استفاده از صندلی های که کمتر جا می‌گیرند یک گزینه عالی برای داروخانه های کوچک است. گزینه صندلی یا مبلمان را برای بیمارانی که منتظر دریافت خدمات هستند اضافه کنید. این کاراین امکان را به آنها می‌دهد تا در طول انتظار راحتی بیشتری داشته باشند وتجربه بهتری از داروخانه شما خواهند داشت.

نتیجه گیری:

متاسفانه با افزایش روز افزون هزینه اجاره برای داروخانه ها، ما شاهد احداث داروخانه با متراژ های کوچک هستیم که در اینجا کار طراحی واجرای دکوراسیون داروخانه کمی  تخصصی تر میشود چون کمبود فضا اجازه اجرای هر دکوری را نمیدهد و همچنین اگر شما بدون توجه به کمبود فضا دکوری را طراحی کنید به مشکل کمبود فضا و عدم  بهینه سازی فضای داروخانه برخورد خواهید کرد. برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است با تیم متخصص در زمینه طراحی واجرای دکوراسیون داخلی مشورت کنید تا در پایان دکوری اجرا شود که در عین زیبایی، کارآیی لازم را  داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  انواع کاردستی های با پنبه

پایان رپورتاژ اگهی