خواص حبوبات رنگی

افزودن حبوبات به رژیم غذایی می تواند به بهبود کنترل قند خون کمک کند.

کاهش بیماری در لوبیاهای رنگی.

خوردن حبوبات برای برخی بیماری ها مفید است و به درمان کمک می کند. حبوبات به پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، دیابت، سرطان روده بزرگ و کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کند.

در طب چینی معتقدند که حبوبات به دلیل داشتن خاصیت ادرارآور برای کلیه ها مفید هستند.

اعتقاد بر این است که حبوبات قرمز مانند روغن نارگیل و لوبیا قرمز برای عملکرد قلب و روده کوچک موثر هستند و حبوبات زرد مانند روغن زرد و سویا به عملکرد طحال، لوزالمعده و معده کمک می کنند.

لوبیا سفید همچنین به عملکرد طبیعی ریه ها و روده بزرگ کمک می کند. لوبیا قهوه ای و سیاه نیز برای مثانه و لوبیا سبز مانند نخود سبز برای کبد و مثانه مفید است.

نخود فرنگی مانند سویا حاوی مواد مغذی گیاهی به نام ایزوفلاون است که ممکن است در پیشگیری از سرطان موثر باشد.

لپه حتی در صورت پخته شدن نیز سرشار از فولات است. نخود فرنگی تازه منبع غنی ویتامین C و حاوی آهن، کاروتن و ویتامین های گروه B است.

از جمله بیماری های توصیه شده برای خوردن حبوبات می توان به موارد زیر اشاره کرد

حبوبات و بیماری های قلبی.

مطالعات مختلف نشان می دهد که گنجاندن حبوبات در رژیم غذایی در کاهش سطح کلسترول موثر است و این خاصیت ممکن است مربوط به وجود پروتئین، فیبر و فیتات در این غذاها باشد.

بنابراین، رژیم غذایی سرشار از حبوبات به مبارزه با بیماری های قلبی کمک می کند.

بیشتر بخوانید:  فواید مصرف ماهی با استخوان

حبوبات و دیابت.

حبوبات به آرامی هضم می شوند و هنگامی که در روده کوچک تجزیه می شوند، به آرامی به عنوان گلوکز وارد جریان خون می شوند. بنابراین قند خون را به تدریج افزایش می دهند.

این بدان معناست که پس از خوردن حبوبات، تنها مقدار کمی انسولین برای حفظ سطح قند خون ترشح می شود.

برای افراد مبتلا به دیابت وابسته به انسولین و غیر وابسته به انسولین، گنجاندن حبوبات در رژیم غذایی می تواند به بهبود کنترل قند خون کمک کند.

حبوبات و سرطان روده بزرگ.

فیبر نامحلول موجود در حبوبات در روده کوچک هضم نمی شود، بلکه وارد روده بزرگ می شود و در آنجا تحت تأثیر باکتری های روده به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می شود.

این اسیدهای چرب به تقویت پوشش روده بزرگ و محافظت در برابر عوامل سرطان زا کمک می کنند.

علاوه بر این فیبر نامحلول به حرکت سریع مدفوع کمک می کند و در نتیجه مواد سرطان زا فرصتی برای چسبیدن به دیواره روده بزرگ نخواهند داشت.

حبوبات و کمبود آهن.

مصرف منظم حبوبات کلسیم و آهن زیادی را تامین می کند که مورد نیاز مردم به خصوص گوشت خواران است. این مواد معدنی برای حفظ استخوان های قوی و جلوگیری از کم خونی ضروری هستند.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …