خواص آب خیارشور

شاید تا به حال فقط از خیارشور استفاده می کردید و آب آن را دور می ریختید، اما در این مقاله با برخی از فواید آب خیار فشرده آشنا می شوید.

ترشی از دیرباز به عنوان یک غذای لذیذ یا برای برخی غذاها استفاده می شده است. خیارشور و آب آن فواید بسیاری برای سلامتی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
خاصیت آب خیارشور, آشنایی با خاصیت آب خیارشور

آب میوه ماهیچه ها را بهبود می بخشد.

آب خیار دم کرده یک مکمل غذایی است.

0.4 گرم کربوهیدرات.

کلسیم 1-5 درصد RDL.

سدیم 50-115 درصد RDL.

پتاسیم 3 درصد از RDL.

منیزیم 3 درصد از RDL.

این مقدار مواد در 100 میلی لیتر آب خیار یافت می شود. در ادامه ادعاهایی درباره خواص آب خیار جمع آوری شده که برخی از آنها از نظر علمی ثابت شده است را بررسی می کنیم. بنابراین، اگر می‌خواهید این روش‌ها را امتحان کنید، ابتدا با پزشک خود تماس بگیرید.

آب خیار برای ورزش مفید است.

بسیاری بر این باورند که نمک موجود در آب خیار می تواند میزان آب بدن را قبل از ورزش افزایش دهد و عملکرد را افزایش دهد.برخی از مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب میوه بعد از ورزش باعث افزایش مصرف آب و افزایش سطح سدیم خون می شود و برخی دیگر می گویند تاثیری ندارد و بعید است.مصرف مقدار کمی آب گریپ فروت تاثیر قابل توجهی بر عملکرد خواهد داشت. ورزش

آب میوه ماهیچه ها را بهبود می بخشد.

برخی از مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب خیار می تواند اسپاسم عضلانی را التیام بخشد. این محقق گفت؛ که در بزاق است باعث ایجاد رفلکس در دهان می شود و این رفلکس پیامی را به اعصابی می فرستد که انقباضات ماهیچه ای را متوقف می کنند.

بیشتر بخوانید:  خواص انجیر خشک

عصاره خیار درد معده را کاهش می دهد.

امتحان این روش برای افراد مبتلا به زخم معده ممنوع است. طبق شواهد برخی افراد، نوشیدن 1 لیوان آب خیار می تواند درد معده را تسکین دهد. البته تحقیقات علمی در این زمینه هنوز کامل نشده است، اما می توانید یک بار آن را امتحان کنید.

آب جمع آوری شده اشعه خورشید را آرام می کند.

اگر پوست شما در معرض نور خورشید است، می توانید آب جمع آوری شده را روی پوست خود بمالید. وقتی هیچ چیز دیگری برای درمان آفتاب سوختگی ندارید، می توانید از آب لیمو به عنوان یک درمان خانگی استفاده کنید.

آب خیار خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

آب گریپ فروت برای سلامتی مفید است زیرا حاوی آنتی اکسیدان ها و پروبیوتیک ها است.

آب نمک به کنترل قند خون کمک می کند

سرکه موجود در آب میوه ممکن است به کاهش قند خون کمک کند. نشان داده شده است که سرکه پاسخ بدن به انسولین را بهبود می بخشد و به میزان قابل توجهی سطح قند خون را بعد از غذا کاهش می دهد. اگر در حال حاضر از داروهای کاهش دهنده قند خون استفاده می کنید، قبل از نوشیدن آب خیار حتما با پزشک خود مشورت کنید.منبع: خوی وب

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …